Från

våra nyheter.

Sommaren 2024

Under sommaren har vi begränsad bemanning på kontoret. Under vecka 29 och 30 (15-28 juli) är kontoret stängt. Ansökningar till studentbostäder/bostäder/lokaler, felanmälan, och meddelanden via hemsidan fungerar precis som vanligt under sommaren.

15 juli, 2024
läs mer

Fastighetsskötare sökes (Tjänsten tillsatt)

Du tar hand om husens dagliga skötsel, utföra mindre reparationer och tillsyn. Dessutom är du hyresvärdens förlängda arm och kontaktperson till husens hyresgäster. Lämpliga egenskaper är förutseende, händig, social, uppfinningsrik, självständig och nyfiken. Vana vid datorarbete och goda kunskaper i engelska är meriterande.

17 april, 2021
läs mer

SNART BLIR COMHEM HELT DIGITALT

Den 8 september går Comhem över till att sända tv-kanaler helt digitalt och de analoga kanalerna, inklusive FM-radio via tv-uttaget, utgår. För dig innebär det en tv-upplevelse med skarpare bild och ljud samt möjlighet att se de flesta av dina kanaler i appen Comhem Play inom hela EU.Många tittar redan digitalt och behöver inte göra… View Article

10 augusti, 2020
läs mer

Med anledning av Corona (Covid-19)

Våra hyresgästers och medarbetares säkerhet är viktig för oss. För att förhindra smittspridning av coronaviruset är det viktigt att vi i denna situation tar ett ansvar och följer myndigheternas rekommendationer, samt anpassar vår verksamhet och våra rutiner utifrån dessa. Kontakt Vårt kontor på Staveredsgatan 18 i Trollhättan är med start måndag 23 mars tillsvidare stängt… View Article

22 mars, 2020
läs mer
Lasarettsvägen 3-5

Studentlägenheter HT 2021

Vill ni bo hos oss? Skicka in en lägenhetsansökan tillsammans med en skärmdump av ert antagningsbesked som ni hittar under www.antagning.se till ulf@hammarnordic.se. Efter att vi fått er ansökan ringer vi er i tur och ordning. Vid samtalet bokar vi er för en lägenhet. OBS! glöm inte att skicka med ert telefonnummer.

4 juli, 2019
läs mer

Problem att logga in i Hyresgästportalen hos Hogia?

Eftersom Hyresgästportalen uppdateras regelbundet så kan det ibland bli problem med inloggningen om ert cacheminne är fullt eller “minns gamla inställningar”. Du kan behöva tömma cacheminnet när det är på väg att bli fullt, eller om det nyligen skett förändringar med funktionerna på våra internettjänster. Oavsett vad så är det bra att tömma cacheminnet regelbundet. Hjälper… View Article

31 oktober, 2018
läs mer

Värme

Varje år vid den här tiden får vi många felanmälningar om kalla element och att värmen skall sättas på. Samtliga fastigheter som vi förvaltar har automatiska system som startar då temperaturen ute faller. Elementen i lägenheterna blir endast varma då rumstemperaturen sjunker. Ett kallt element betyder således inte att det är fel på värmen eller… View Article

18 september, 2018
läs mer

Webbavier

Från och med 1 maj 2017 finns alla nya och framtida hyresavier på hyresgästportalen. Information om webbavi Hyran betalas i förskott varje månad och ska vara inbetalad senast på förfallodagen. Som hyresgäst kan du få hyresavin digitalt. Kontakta oss för att endast få avin via webben, en så kallad webbavi. Ett mejl skickas till din… View Article

1 maj, 2017
läs mer